Vikten av ett v?lgrundat gymnasieval
Vad inneb?r ett v?lgrundat gymnasieval? Hur kan vi st?rka elevers valkompetens? Och hur h?nger egentligen studie- och yrkesv?gledning ihop med fullf?ljda studier?
Vikten av ett v?lgrundat gymnasieval Läs mer »
Vad inneb?r ett v?lgrundat gymnasieval? Hur kan vi st?rka elevers valkompetens? Och hur h?nger egentligen studie- och yrkesv?gledning ihop med fullf?ljda studier?
Vikten av ett v?lgrundat gymnasieval Läs mer »
Det h?r st?dmaterialet v?nder sig till dig som jobbar i socialtj?nsten men ?ven till andra som m?ter vuxna vars barn bor i familjehem, p? HVB, ungdomshem eller liknande.
F?r?lder p? avst?nd ? ett st?dmaterial Läs mer »
De senaste ?ren har olika modeller och metoder utvecklats f?r att ?ka barns delaktighet i socialtj?nsten. V?stermodellen bygger p? intervjuer med barnen om deras syn p? kontakten med socialtj?nsten.
Modell f?r ?kad delaktighet i socialtj?nsten Läs mer »
DISA ?r en verksamhet som st?rker aktivitets- och arbetsf?rm?gan hos unga vuxna med psykisk sjukdom och aktivitetsers?ttning. M?let ?r att deltagarna ska komma arbete eller studier ? men ocks? att de ska f? ?kad sj?lvk?nsla.
DISA-modellen st?ttar unga vuxna till arbete eller studier Läs mer »
Hur kan man underl?tta f?r unga med intellektuell funktionsneds?ttning som ska etablera sig i arbetslivet? Det ?r ?mnet f?r denna rapport som sammanfattar f?ljeforskningen av projektet GR Sams?r.
Elever i anpassad skola: fr?n utbildning till arbete Läs mer »
I den h?r rapporten lyfts forskning fram som bland annat visar p? samband mellan hur l?ng perioden i fattigdom varit och hur allvarliga konsekvenserna kan bli.
Rapport om barnfattigdom Läs mer »